Składki członkowskie

Po dokonaniu wpłaty składek oraz innych wpłat (biwaki, obóz itd.) należy przesłać potwierdzenie wpłaty na adres e-mail: igor.rybicki@zhp.net.pl

Składka wpłacana jest osobno za każdego z członków kwartalnie do 20 dnia pierwszego miesiąca kwartału (tj. 20.01, 20.04, 20.07, 20.10) lub rocznie (do 20.01) na konto bankowe komendy hufca:

Bank Spółdzielczy w Jastrzębiu-Zdroju

54 8470 0001 2014 0060 9867 0001

Nazwa odbiorcy: ZHP Hufiec Jastrzębie-Zdrój
Numer rachunku: 54 8470 0001 2014 0060 9867 0001
Kwota: 180zł/rok lub 45zł/kwartał
Nazwa zleceniodawcy: (dane osoby dokonującej wpłatę – może to być rodzic lub inna osoba)

  • Za rok Tytułem: Składka Członkowska za rok (podajemy obecny rok kalendarzowy np 2024), Eskulapy, (Imię i Nazwisko harcerza – dziecka)

    Przykład poprawnego tytuły wpłaty: „Składka Członkowska za rok 2024, Eskulapy, Iksiński Adolfiak” 

  • Za kwartał Tytułem: Składka Członkowska za rok (podajemy obecny rok kalendarzowy np 2024) kwartał (podajemy kwartał 1, 2, 3 ,4), Eskulapy, (Imię i nazwisko harcerza – dziecka)

    Przykład poprawnego tytuły wpłaty: „Składka Członkowska za rok 2024 kwartał 1, Eskulapy, Iksiński Adolfiak” 

Na co są wykorzystywane składki?

Składkę kwartalną tworzą:

  • część należna Głównej Kwaterze  – 9 zł,
  • część należna chorągwi – 18 zł,
  • część należna hufcowi – 9 zł,
  • część należna podstawowej jednostce organizacyjnej (gromadzie/drużynie) – 9 zł.

Szczegółowo:

  • część składki należna Głównej Kwaterze:
    • 1,60 zł na pokrycie składek członkowskich w międzynarodowych organizacjach skautowych, których członkiem jest ZHP, kosztów funkcjonowania władz naczelnych ZHP, kształcenie i wsparcie metodyczne i programowe oraz opłacenie polisy ubezpieczenia OC obejmującej wszystkich członków ZHP,
    • 0,40 zł na utworzenie kapitału żelaznego na szczeblu centralnym.
  • część składki należna chorągwi:
    • prowadzenie bieżącej działalności chorągwi, w tym pozyskiwanie dodatkowych środków dla chorągwi i hufców,
    • szkolenia kadry,
    • obsługę księgową,
    • nadzór prawny i merytoryczny nad hufcami.
  • część składki należna hufcowi:
    • prowadzenie bieżącej działalności hufca, w tym pozyskiwanie dodatkowych środków,
    • utrzymaniu siedziby hufca,
    • wsparcie metodyczne i programowe dla drużynowych,
    • kształcenie kadry instruktorskiej,
    • ubezpieczenie NNW dla członków ZHP danego hufca,
    • prowadzenie rachunków bankowych,
    • utrzymanie magazynów ze sprzętem posiadanym przez hufiec i podległe jednostki,
    • nadzór prawny i merytoryczny nad instruktorami i drużynami.
  • część należna podstawowej jednostce organizacyjnej (gromadzie/drużynie):
    • zakup materiałów programowych itp.,
    • drobne elementy umundurowania np. krzyże harcerskie,
    • inne potrzeby drużyn.

Dzięki dofinansowaniom, płacona składka zwraca się nawet kilkakrotnie i to – w czasie rzeczywistym, ponieważ z pozyskanych pieniędzy korzyści odczuwa każdy członek drużyny.

Mundury

Nosząc mundur harcerski, członek ZHP identyfikuje się z organizacją, do której przynależy. Reprezentując swoją drużynę, buduje wizerunek całego harcerstwa, dlatego tak ważne jest, aby mundur był jak najszybciej w pełni i dobrze skompletowany.

Poniżej rozpiska pełnego umundurowania obowiązującego w naszej drużynie. Ze względu na dość duży koszt jakim jest mundur harcerski polecamy zakupić go na kilka rat. Dodatkowo podajemy orientacyjne ceny ze strony oficjalnej składnicy ZHP.

Jeśli ktoś nie posiada zielonych bojówek lub spodenek/ spódnicy należy do mundury ubrać dżinsy i pasek. 

Najważniejsze (w pierwszej kolejności):

  • Koszula mundurowa zielona (dla harcerzy), szara (dla harcerek): 129 zł
  • Pierścień czarny z srebrną lilijką: 6 zł
  • Pas parciany zielony (dla harcerzy), czarny (dla harcerek): 27 zł; 
  • Lilijka srebrna na zatrzask (tylko nowe osoby które nie złożyły przyrzeczenia harcerskiego): 6zł;
  • Plakietka WOSM (dla harcerzy) / WAGGGS (dla harcerek): 5 zł;

W następnej kolejności prosimy zakupić:

  • Rogatywka harcerska: 55zł
  • Do rogatywki lilijka srebrna zaginana: 6zł;
  • Spódnica mundurowa: 86 zł;  spodenki mundurowe męskie: 102 zł
  • Getry czarne (BEZ pasków): 15,50 zł
  • Wywijki bordowe: 12 zł

Do zakupienia będą także spodnie długie oraz buty ponad kostkę całe czarne (do wyboru indywidualnego):

  • Spodnie długie: ok. 179 zł, polecamy spodnie model Helikon SFU Next PoliCotton Twill Olive Green (najlepiej przymierzyć w sklepie lub/i poszukać w internecie taniej, nie koniecznie w podanych linkach).
  • Buty czarne ponad kostkę: od ok. 200zł w górę – tu wybór jest indywidualny, ważne jest żeby były poza kostkę i były całe czarne. (jako kadra polecamy buty Protektor Grom lub wersję Protektor Grom Plus która posiada dodatkowe odprowadzanie potu ze stopy. Ze wszystkich butów tego typu które kiedykolwiek nosiliśmy – te były najwygodniejsze. Prawie dwukrotnie tańsze są buty Zephyr Grom Z007 – nie są może one tak dobre jak podane powyżej ale też są ok.) Warto, także popatrzeć na inne buty pamiętając żeby były ponad kostkę i były czarne.
  • Do spódnicy / spodenek najlepiej nosić buty pod kostkę, np. górskie lub sportowe ale czarne.

Elementy umundurowania na stronie składnicy harcerskiej

Elementy umundurowania można kupić na stronach różnych składnic harcerskich np.: „4 żywioły”, „Woda Góry Las”, „Sqadnica Harcerska”, „Skaut”.

A także w stacjonarnych sklepach (nie zawsze wszystko będzie tam na wyposażeniu, gdyż nie są to typowo składnice harcerskie) np.: w Rybniku i Bielsku-Białej „Armyshop”, w Katowicach „Pentagon”.

Polecamy zakup munduru używanego gdyż ten ciuch nie nosi się codziennie i większość takich rzeczy jest w bardzo dobrym stanie. Tanio mundury można zakupić na przykład na OLX – mundury na OLX oraz jest też dużo bazarów harcerskich na facebooku. Można też skontaktować się z drużynowym, który może mieć na sprzedaż mundur, a jeśli nie, to na pewno pomoże w ich znalezieniu.  

Kontakt

Proszę wysłać SMS’y ja postaram się oddzwonić najszybciej jak się da.

W nagłych sprawach proszę dzwonić pod ten numer.

Grupa WhatsApp dla rodziców

Drodzy rodzice, chcielibyśmy ułatwić kontakt między nami. Może ktoś pytać – ale po co?
Argumentów jest dość sporo ale jednym najbardziej ważnym jest to, iż nam jak i Wam drodzy rodzicie zależy na dzieciach. Kolejne argumenty to:

  • informacje nie docierają do rodziców z różnych powodów;
  • dzieci nie przekazują Wam informacji które otrzymują na zbiórkach;
  • na zebrania przychodzi średnio koło 40% rodziców;
  • informacje na stronie i Facebooku nie czyta 100% rodziców;
  • informacje nie docierają do dzieci bo nie wszyscy są na zbiórce, nie wszyscy wchodzą na strony i mają Messengera, oraz nie wszystkie dzieci mają telefony
Tak więc istnieje problem który chcielibyśmy naprawić i dlatego powstała grupa na WhatsAppie, gdyż każdy rodzić posiada telefon.
Dzięki tej aplikacji chcemy stworzyć grupę rodziców w której będziemy umieszczać ważne informacje. Dzięki tej aplikacji będą Państwo mogli kontaktować się z nami nie tylko telefonicznie. 
 
Tu jednak jest nasza prośba, bo nie możemy Państwa zmusić do tego. Prosimy więc abyście o ile chcecie poprawić nasz kontakt zainstalowali tą aplikację na swoim telefonie. My osobiście zaprosimy każdego rodzica dziecka poniżej 18 roku życia od którego posiadamy numer telefonu do tej aplikacji i grupy. Jednak jeśli nie chcecie brać w tym udziału to rozumiemy i szanujemy wasz wybór.
Prosimy również aby tą grupę opuszczać gdy Wasze dziecko odejdzie z naszej drużyny, gdyż po co Wam już zbędne informacje. 
 
Tutaj też mogą Państwo zapoznać się z tą aplikacją oraz ją pobrać.
 
Jeśli jeszcze nie są Państwo na grupie proszę wysłać SMS na numer drużynowego +48 535428123 w którym proszę wpisać swoje imię i nazwisko oraz imię i nazwisko dziecka. 

Obóz Harcerski w wakacje

Czuwaj! Jak co roku zapraszamy wszystkich członków drużyny na letni obóz harcerski!

Najważniejsze informacje

Termin: 1-14 lipca 2024

Miejsce: Harcerski Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy „Pająk” Hufca ZHP Częstochowa, 42-274 Konopiska

Cena: 1550zł

Zgłoszenia: Zgłoszenia do drużynowego, prosimy pytać o wolne miejsca. (Prosimy o zgłoszenia w jak najszybszym terminie, wpłatę można dokonać później)

Termin Wpłat: 

  • Zaliczka 550zł do końca lutego
  • Reszta kwoty 1000zł do końca maja

Co zapewniamy: Noclegi w namiotach wieloosobowych na łózkach polowych z materacem i kocem; transport tam i z powrotem do Jastrzębia-Zdroju; wyżywienie (śniadania, obiady, podwieczorki i kolacje); prysznice z ciepłą wodą, opiekę wykwalifikowanych wychowawców; Wszechstronny program zapewniający wiele zajęć i atrakcji (dokładniejszą informację o programie zaktualizuję w okolicach marca/kwietnia) – dzieci nie będą się nudziły, m.in: zajęcia nad wodą; zajęcia w lesie; zajęcia z gotowania na ognisku; zajęcia z pierwszej pomocy; zajęcia z topografii i terenoznawstwa; wędrówki po Parku Krajobrazowym Lasy nad Górną Liswartą;  wycieczki do (wkrótce informacja).

Kontakt w sprawie obozu: drużynowy pwd. Igor Rybicki; mail.: igor.rybicki@zhp.pl ; tel. 535-428-123

Wpłaty na obóz

Przed dokonaniem wpłaty należy najpierw zgłosić się do drużynowego a po potwierdzeniu zgłoszenia dopiero zrealizować płatność.

Wpłaty zaliczki za obóz dokonujemy do końca lutego 2024, natomiast reszty kwoty ostatecznie do końca maja 2024 – można całość także zapłacić za jednym razem; Jeżeli ktoś potrzebuje faktury za obóz to proszę żeby wpłaty były dokonywane z konta osoby na którą faktura ma zostać wystawiona. Wszystkie wpłaty wpłacamy na konto Stowarzyszenia Inicjatyw Harcerskich „Przyjaciele” w Pawłowicach według poniższego przykładu:

Nazwa odbiorcy: Stowarzyszenie Inicjatyw Harcerskich „Przyjaciele” w Pawłowicach
Numer rachunku: 02 1750 0012 0000 0000 3755 8467 
Kwota: 1550zł
Nazwa zleceniodawcy: (dane osoby dokonującej wpłatę – może to być rodzic lub inna osoba)
Tytułem: Obóz 2024, Eskulapy, imię i nazwisko dziecka

Przykład:Obóz 2024, Eskulapy, Karol Nowak

W razie jakichkolwiek problemów, wątpliwości prosimy o kontakt.

Obowiązkowo należy mieć także opłacone składki członkowskie za II i III kwartał 2024 roku (III kwartał opłacić do 16 czerwca)

Co należy zabrać

(lista będzie aktualizowana z biegiem czasu): 

  • śpiwór
  • kompletne umundurowanie
  • notatnik harcerski (zeszyt)
  • długopis i czarny marker
  • sztućce (łyżka, widelec i nóż)
  • menażka i kubek
  • nakrycie głowy (najlepiej z daszkiem lub chustę)
  • coś na komary i kleszcze
  • strój kąpielowy
  • dokumenty (legitymacja szkolna – podbita i podpisana)
  • ręcznik (najlepiej jeden mały i jeden duży)
  • przybory toaletowe (szczoteczka i pasta do zębów, mydło lub żel pod prysznic, szampon, gąbka, przybory do higieny osobistej)
  • krem z filtrem
  • latarka (najlepiej czołówka) + baterie zapasowe
  • mały plecak na wycieczki lub krótkie wędrówki
  • bielizna i skarpetki (najlepiej bawełniane gdyż wchłaniają pot, minimum 1 na 2 dni – będzie ewentualny czas na ręczne wypranie)
  • worek przewiewny (nie przezroczysty) na brudną bieliznę itp. rzeczy
  • buty do wędrówek  (w ostateczności mogą być militarne ponad kostkę)
  • sandały lub inne letnie buty
  • półbuty (adidasy lub trampki albo trekingi)
  • gwizdek
  • igła i nitka (kolor nitki dla panów – khaki, a dla dziewczyn – szara)
  • coś przeciwdeszczowego (płaszcz, cienka kurtka – nic dużego)
  • linka 1,5m (do wiązania węzłów)
  • finka (nóż do drewna itp.)
  • ubrania (spodnie, koszulki, spodenki, bluzy, dresy) – wg uznania, najlepiej starsze, nie nowe. Polecamy jednak zachować umiar i zabrać coś do prania jak szare mydło, płyn do prania)
  • leki stale przyjmowane (w woreczku z opisem: dawką i porą przyjmowania, imieniem i nazwiskiem dziecka – uczestnik obozu, nie może brać lekarstw na własną rękę)
  • zapałki (do kieszeni munduru)
  • plastry na odciski i drobne otarcia
  • bidon (butelka na wodę)
  • karta na stopień (osoby które mają otwarte próby)

Co zabieramy (nieobowiązkowe):

  • buty do wody
  • buty militarne ponad kostkę
  • dodatkowy sprzęt biwakowy typu, moskitiera (drobna firanka), hamak, plandeka, apteczka, saperka, kompass, itp. – należy jednak pamiętać, że pakujemy się do jednego plecaka i trzeba wybierać między tym co musimy, a możemy wziąć. 
  • okulary przeciwsłoneczne
  • kamizelka odblaskowa
  • chusteczki higieniczne 
  • podkładka do siedzenia (np. karimata a najlepiej coś mniejszego)
  • śpiewnik harcerski
  • instrumenty do grania
Jeśli czegoś nie macie to prosimy dać znać, a może uda nam się załatwić. 
 

Czego nie zabieramy (nie polecamy):

  • piżamy (zamiast tego proponujemy zabrać dres który może pełnić wiele funkcji)
  • misi, maskotek, poduszek (to zajmuje tylko miejsce, a nauczymy ich jak to zastąpić)
  • sprzętu RTV i AGD
  • biżuterii
  • dużej ilości gotówki
  • perfumy itp. (to jest obóz, a nie rendez-vous)
  • telefonów komórkowych (będzie możliwość codziennie zadzwonić z telefonu drużynowego/ przybocznego oraz reszty kadry obozu)

Wszystkie rzeczy pakujemy do plecaka, a nie do walizki (to obóz harcerski, a nie wycieczka z biura podróży).

Biwak do Krakowa

W trakcie roku harcerskiego odbywa się dużo różnych form harcerskiej aktywności. Oprócz odbywających się co tydzień zbiórek harcerskich, bierzemy także udział m.in. w różnych uroczystościach państwowych, festynach. imprezach harcerskich, zbiórkach nocnych a, także w dłuższych formach takich jak biwaki, rajdy, wędrówki, wycieczki i obozy.  

Serdecznie zapraszamy Was drogie druhny i druhowie z naszej drużyny na biwak do Krakowa gdzie zagłębimy się w legendy…

Termin

Biwak odbędzie się w weekend 19-21 kwietnia, wyjazd w piątek o 14:50 z stacji PKP w Zebrzydowicach, powrót przewidujemy w niedzielę o 17:15 na stacji w Zebrzydowicach. Do Zebrzydowic transport we własnym zakresie.

Miejsce

ul. Kaczeńcowa 7, 31-831 Kraków

Koszt

Koszt Biwaku to 170zł płatne na konto hufca.

W ramach kosztu zapewniamy przejazd w obie strony, nocleg, ubezpieczenie, opiekę wykwalifikowanych wychowawców, dobrą zabawę, materiały programowe, zajęcia harcerskie i niespodzianki. Zobaczymy m.in. Rynek, Sukiennice, kopiec Wandy, kopiec Kościuszki, skałki Twardowskiego, Fort 52a „Jugowice”, Muzeum i Centrum Ruchu Harcerskiego.

Po dokonaniu wpłaty na konto hufca, należy przesłać potwierdzenie wpłaty na mail: igor.rybicki@zhp.pl

Zgłoszenia na biwak

Zgłoszenia: zgłaszamy się do 8 kwietnia 2024 (zgłoszenie równa się wpłaceniu 170 zł na konto hufca z odpowiednim tytułem oraz wypełnieniem formularza zgłoszeniowego), gdy nagle osoba zgłaszająca się nie pojedzie nie przewidujemy zwrotów – dlatego należy dobrze przemyśleć zgłoszenie. W sytuacjach losowych będziemy rozpatrywać zwroty, ale chcemy uniknąć sytuacji gdy robimy rezerwacje miejsc za które musimy zapłacić, a potem nam nie jadą osoby. By uczestniczyć w biwaku należy mieć opłacone składki członkowskie II kwartał 2024 roku.

Wpłaty na biwak

Wpłaty za biwak dokonujemy do 10 kwietnia 2024 na konto Hufca według poniższego przykładu 

Nazwa odbiorcy: ZHP Hufiec Jastrzębie-Zdrój
Numer rachunku: 54 8470 0001 2014 0060 9867 0001
Kwota: 170zł
Nazwa zleceniodawcy: (dane osoby dokonującej wpłatę – może to być rodzic lub inna osoba)
Tytułem: DSC, Eskulapy, biwak Kraków, (podajemy imię i nazwisko harcerza – dziecka) 

Przykład: „DSC, Eskulapy, biwak Kraków, Iksiński Adolfiak

Po dokonaniu wpłaty obowiązkowo należy wysłać potwierdzenie wpłaty na adres mail: igor.rybicki@zhp.pl z tytułem „biwak Kraków + imię i nazwisko harcerza”

W razie jakichkolwiek problemów, wątpliwości prosimy o kontakt.

Co należy zabrać

Biwak będzie połączeniem typowych form harcerskich z zwiedzaniem i poznaniem historii Krakowa. Spać będziemy w harcerskim hostelu Kaczeńcowa 7 w Krakowskiej Nowej Hucie. Nocleg będzie na łóżkach ale należy zabrać ze sobą śpiwory, ewentualnie pościel (bo takowej nie będzie). Przemieszczać się będziemy za pomocą pociągu, autobusów i tramwajów, co za tym idzie pakujemy się w plecaki i nie bierzemy za dużo rzeczy gdyż każdy uczestnik biwaku sam będzie niósł swój ekwipunek. Przy śniadaniach i kolacjach będziemy mieć dostęp do czajnika, lodówki, zlewu i mikrofali. Obiad planujemy na mieście w jednym z barów mlecznych (należy zabrać ze sobą ok 25-40zł na obiad).

  • Co zabieramy: mundury, jedzenie na 2 kolacje i 2 śniadania oraz przekąski na czas pomiędzy posiłkami, wodę, śpiwór, mniejszy plecak, sztućce, latarkę (najlepiej czołówka), ciuchy odpowiednie do warunków pogodowych, buty odpowiednie jednocześnie do terenu miejskiego jak i do lasu, buty na zmianę, przybory toaletowe, notatnik, długopis, ewentualnie instrumenty muzyczne.
    Więcej szczegółów – co zabrać ze sobą uczestnicy dowiedzą się na zbiórkach. 
  • Czego nie zabieramy:  Nie bierzemy biżuterii i innych cennych rzeczy, bo drużynowy i opiekunowie nie będą tego pilnować i nie ponoszą odpowiedzialności gdy ktoś coś zgubi. Sprzętu AGD i RTV.

Kalendarz zbiórek i imprez harcerskich

W kalendarzu znajdą państwo terminy najbliższych zbiórek i imprez harcerskich. Staramy się w miarę możliwości na bieżąco aktualizować ten kalendarz.

Zgody rodziców i TIPI

Prosimy wszystkich rodziców o zalogowanie/ zarejestrowanie się w harcerskim systemie ewidencyjnym TIPI. 

Informacja ogólna na temat TIPI:

Celem działania systemu ewidencyjnego jest gromadzenie informacji o członkach naszej organizacji w jednym, bezpiecznym miejscu, a także śledzenie liczebności naszej organizacji. W związku z tym w Tipi można ewidencjonować dane członkowskie między innymi takie jak: stopnie, sprawności, odznaczenia, odbyte kursy i szkolenia. Jest również możliwość generowania statystyk i list np. drużynowy będzie miał możliwość wygenerowania listy harcerzy wybierających się na biwak drużyny.

System jest również miejscem, w którym rodzice będą mogli wyrazić zgodę na przynależność do ZHP swojego dziecka zaznaczając jednocześnie wszystkie niezbędne zgody dzięki czemu każdy drużynowy będzie miał możliwość bieżącego ich śledzenia.

Członkowie ZHP (a w przypadku osób poniżej 16 roku życia ich rodzice) mają możliwość korzystania z Tipi jako swojej elektronicznej książeczki harcerskiej. Moglą śledzić wszystkie informacje o sobie, które zamieściliśmy w systemie oraz edytować swoje dane kontaktowe.

Rejestracja w TIPI:

Do nowych rodziców którzy oddali papierową zgodę przyjdzie automatycznie wiadomość na maila z zaproszeniem do zalogowania się w TIPI. Natomiast rodzice harcerzy (od wodniaków) muszą wysłać do drużynowego SMS na numer telefonu +48 535428123: imię i nazwisko dziecka, swoje imię i nazwisko, swój adres e-mail oraz swój numer telefonu. Następnie w przeciągu tygodnia postaramy się wysłać na państwa maila zaproszenie do systemu TIPI. 

Nasze media społecznościowe

Facebook

Instagram

Nasza strona www

Skip to content